Auteur

________________________________________________________________________________

erich von stroheim  



Alman sinemasının efsane isimlerin den olan stroheim, von isminden de anlaşılacağı üzere gerçek bir asilzadedir. yıllar sonra jean renoir' in çektiği la grande illusion' da asilzade bir alman subayını canlandırarak hiç de kendisine yabancı olmayan bir rol üstlenir. 


* foolish wives (1922) filminde absürdü kullanan yönetmen, biraz kadın haklarıyla alay etmektedir. fakat ismini bir kenara koyarsak film evlilik üzerine bir taşlamadır. 

* greed (1924) filminde aç gözlülüğü işlemiştir ve sessiz sinemanın en önemli örneklerinden birini vermiştir. 

* la grande illusion (1937) filmin de oyuncu olarak bulunan stroheim, savaşta esir aldığı fransız askerlerine karşı savaş hukukunu düşünerek incelikli davranmaktadır. 

* sunset blvd. (1950) yine oyuncu olan stroheim bir uşağın bile kendine ait bir asilliğinin olduğunu vurgulamaktadır. ayrıca film wilder' ın bir sessiz film güzellemesidir. 


_________________________________________________________________________________






david fincher, darren aronofsky, tom hooper, lisa cholodenkoethan coen, ve ben affleck
_________________________________________________________________________________

jane campion  





Feminist sinemanın yetiştiridiği en büyük yeteneklerden ve kuramın en büyük uygulayıcılarından biridir. 
kurama göre erkek egemem sinemanın yıkılabilmesi için var olan kodların kullanımıyla film çekmek 
zamanla kodların yıkımına ilişkin en iyi yöntem olacaktır. Piyano filminde anlatımında alternatif bir anlatım tercih edilmemektedi hatta daha çok Hoolywood ( Ana Akım) tarzı bir anlatım vardır. 

bakınız Claire Johnston 

Piyanist filminde ki parmak kesme sahnesinin hadım edilmeyi sim gelediği söylenebilir.
_________________________________________________________________________________

béla tarr  



Torino Atı filmiyle 30. istanbul film festivalinin onurun konuğu olan Tarr sinema tarihinin filozof yönetmenlerinden. 

bu söylemi kendisinin torino atından sonra film çekmiyeceğim artık sinema üzerine düşünmek için daha fazla 
vakit ayıracağm sözünden çıkarıyorz. Torino atı nın Atlas sinemasındaki gösterimine katılan Tarr filmimi alkışlamak için 
aceleci davranmayın çünkü hayatımın en zor izlenebilecek filmini yaptım demişti. Ne yazık ki festivalin "elit" izleyicisi 
Tarr ı haklı çıkardı. biz filme hayran olanlar ise bu deha nın karşısın da yerin dibine geçtik. Filmin sonrasında klasik soru cevap için bile kalmayan sinema severler, filmin ortasında salonun altını üstüne getirerek çıkan izleyiciler kişisel olarak benim festival izleyicisine olan hayranlığımı yok etti. Tarr ın 6 gün den oluşan filmi Torino Atı gerçekten de sinema severi sınayan bir film. Filmde çok diolog olmaması çoğunluğunun bir oda içinde geçmesi ve karakter sayısının azlığı 146dk filmi oldukça zor hale getirmiş. ama sinemanın bir baş yapıtı olarak tarihe geçecektir TORİNO ATI


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder